Politica de confidențialitate
Declarația de confidențialitate
Ultima actualizare în data de 01/11/2024.
Vă respectăm confidențialitatea și ne angajăm să vă protejăm datele personale. Această declarație de confidențialitate vă va informa cu privire la modul în care vă gestionăm datele personale, drepturile dvs. de confidențialitate și modul în care vă protejează legea. Citiți cu atenție această declarație de confidențialitate înainte de a utiliza Serviciile noastre.
În această declarație de confidențialitate:
Servicii înseamnă orice produse, servicii, conținut, caracteristici, tehnologii sau funcții și toate paginile de internet, aplicațiile și serviciile corespunzătoare pe care vi le oferim.
Site Web înseamnă paginile de internet, aplicațiile mobile, paginile de internet mobile sau alte proprietăți online prin care ne oferim Serviciile.
1. Cine suntem
VIVA CREDIT IFN S.A. este o instituție financiară nebancară din România.
2. Date personale pe care le prelucrăm
VIVA CREDIT IFN S.A. este un operator de date cu caracter personal. Colectăm următoarele tipuri de date personale de la dvs.:
- Nume, prenume;
- E-mail;
- Telefon;
- Cod tranzacție;
- Cod autorizare;
- Primele 4 cifre card și ultimele 4 cifre card;
- Cont IBAN;
- ID Comandă;
- ID Client;
- Data nașterii;
- Localitatea și țara nașterii;
- Codul numeric personal;
- Adresa la care locuiți, respectiv regimul juridic al acesteia, dacă este domiciliu sau reședință;
- Cetățenia;
- Stare civilă;
- Istoric educațional;
- Ocupația și după caz, numele angajatorului sau natura activității proprii;
- Sursa fondurilor care urmează a fi utilizate pe parcursul relației contractuale: tipul de venit (salariu, pensie, activități independente, indemnizație concediu maternitate/de acomodare), valoarea venitului, modalitatea de încasare a venitului, data de încasare a venitului;
- Declarația cu privire la statutul PEP;
- Declarația cu privire la beneficiarul real al fondurilor solicitate;
- Foto document de identitate;
- Date biometrice (video - selfie);
- Clasa de risc;
- Valoarea maximă a finanțării;
- Trageri de fonduri;
- Plăți;
- Acord Biroul de Credit;
- Acord bază de date ANAF;
- Mesaje;
- Istoricul de navigare.
3. De ce avem nevoie de ele?
Avem nevoie de datele dvs. personale pentru următoarele prelucrări:
În temeiul legal al interesului legitim al VIVA CREDIT IFN S.A. de a vă răspunde mesajelor de pe chat:
- Număr de telefon – avem nevoie de această informație pentru a vă identifica
- Mesaj – aici puteți detalia nevoile dvs.
În temeiul legal al executării clauzelor din Termeni și Condiții referitoare la crearea contului și la acordarea de împrumuturi:
- Nume, prenume – pentru gestionarea contractului;
- E-mail – pentru a putea comunica informații în legătură cu contractul;
- Telefon – pentru a putea comunica informații în legătură cu contractul;
- Cod tranzacție – orice plată sau verificare de card de debit/credit are un cod de tranzacție;
- Cod autorizare – orice plată sau verificare de card de debit/credit are un cod de tranzacție;
- Cont IBAN – în acest cont bancar vom face plățile;
- Primele 4 cifre card și ultimele 4 cifre card – pentru gestiunea plăților;
- ID Client – orice cont de client are un identificator unic;
- Data nașterii – această informație este necesară pentru verificarea contului;
- Localitatea și țara nașterii – această informație este necesară pentru verificarea contului;
- Codul numeric personal – această informație este necesară pentru verificarea contului;
- Adresa la care locuiți, respectiv regimul juridic al acesteia, dacă este domiciliu sau reședință – această informație este necesară pentru verificarea contului;
- Cetățenia – această informație este necesară pentru verificarea contului;
- Valoarea maximă a finanțării – veți putea extrage sume în limita acestei valori maximale;
- Trageri de fonduri – acestea sunt tragerile pe care le veți face din linia de credit;
- Plăți – acestea sunt plățile pe care le veți face pentru rambursarea creditului;
În temeiul legal al obligativității respectării Legii 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, respectiv al Normelor Autorității pentru Digitalizarea României privind reglementarea, recunoașterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace video, din 11.11.2021:
Verificarea identității persoanei vizate
- Nume, prenume – pentru a vă putea identifica;
- E-mail – pentru a vă putea identifica;
- Telefon – pentru a vă putea identifica;
- Data nașterii – pentru a vă putea identifica;
- Localitatea și țara nașterii – pentru a vă putea identifica;
- Codul numeric personal– pentru a vă putea identifica;
- Cetățenia – pentru a vă putea identifica;
- Declarația cu privire la statutul PEP – pentru a ne putea asigura că nu sunteți persoană expusă public;
- Declarația cu privire la beneficiarul real al fondurilor solicitate – pentru a ne asigura că dumneavoastră sunteți beneficiarul real al fondurilor;
- Foto document de identitate – pentru a vă putea identifica;
- Date biometrice (video - selfie) – pentru a vă putea identifica;
În temeiul legal al obligativității respectării normelor Băncii Naționale a României privind creditarea:
- Nume, prenume – pentru a putea interoga bazele de date și sursele publice;
- E-mail – pentru a putea interoga bazele de date și sursele publice;
- Telefon – pentru a putea interoga bazele de date și sursele publice;
- Acord Biroul de Credit – pentru a putea interoga baza de date a Biroului de Credit;
- Acord bază de date ANAF – pentru a putea interoga baza de date ANAF;
- Codul numeric personal – pentru a putea interoga bazele de date și sursele publice;
- Ocupația și după caz, numele angajatorului sau natura activității proprii – pentru a putea interoga bazele de date și sursele publice;
- Sursa fondurilor care urmează a fi utilizate pe parcursul relației contractuale: tipul de venit (salariu, pensie, activități independente, indemnizație concediu maternitate/de acomodare), valoarea venitului, modalitatea de încasare a venitului, data de încasare a venitului – pentru a ne asigura că creditul poate fi rambursat;
În temeiul legal al interesului legitim de a oferi produsele potrivite în funcție de profilul de risc al fiecărui client:
- Adresa la care locuiți, respectiv regimul juridic al acesteia, dacă este domiciliu sau reședință – pentru analiza bonității clientului;
- Stare civilă – pentru analiza bonității clientului;
- Istoric educațional – pentru analiza bonității clientului;
- Ocupația și după caz, numele angajatorului sau natura activității proprii – pentru analiza bonității clientului;
- Sursa fondurilor care urmează a fi utilizate pe parcursul relației contractuale: tipul de venit (salariu, pensie, activități independente, indemnizație concediu maternitate/de acomodare), valoarea venitului, modalitatea de încasare a venitului, data de încasare a venitului pentru analiza bonității clientului;
- Istoric client – pentru analiza bonității clientului;
În temeiul legal al interesului legitim de a primi rating-uri reale privind serviciile noastre:
- Adresă de e-mail pentru evaluare pe Trustpilot – veți primi un e-mail ce vă va invita să ne acordați o notă.
Cu consimțământul dumneavoastră, am dori să prelucrăm și următoarele date cu caracter personal în scop de marketing în rețelele de socializare Meta (Meta Platforms, INC) și canalele de căutări Google (Google Ireland Limited)
- Nume, prenume – pentru identificarea corectă pe rețelele de socializare și canalele de căutare;
- E-mail – pentru identificarea corectă pe rețelele de socializare și canalele de căutare;
- Telefon – pentru identificarea corectă pe rețelele de socializare și canalele de căutare.
Cu consimțământul dumneavoastră, am dori să prelucrăm și următoarele date cu caracter personal
Participarea la survey-uri:
- Adresă de e-mail – veți primi un e-mail ce vă va invita să participați la o evaluare a serviciilor noastre.
- Istoricul de navigare – Mai multe informații regăsiți în pagina noastră de cookie-uri la Setări cookie-uri
Comportament online:
4. Ce facem cu ele
Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate în cadrul companiei VIVA CREDIT IFN S.A. situată în România. Găzduirea și stocarea datelor dumneavoastră are loc în România și în Uniunea Europeană la Amazon Web Services, serviciu oferit de Amazon Web Services EMEA Sarl din Irlanda, companie ce acționează în persoană împuternicite pentru VIVA CREDIT IFN S.A.
Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate și de către:
- Amazon Web Services, serviciu oferit de Amazon Web Services EMEA Sarl din Irlanda, companie ce acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A.
- Google Cloud Emea Limited care acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A., oferind serviciul de gestionare al documentelor electronice.
- MEDIATEL DATA SRL care acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A., oferind serviciul de gestiune soluție electronică de call center.
- DRUID S.A. care acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A., oferind serviciul de gestiune soluție de comunicare mesaje electronice.
- SEON (www.seon.io) care acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A., oferind serviciul de verificare strict în vederea respectării legislației în vigoare privind legea de spălare a banilor.
- WEB2SMS SRL care acționează în calitate de persoană împuternicită pentru VIVA CREDIT IFN S.A., oferind serviciul de gestiune mesaje prin SMS.
- SurveyMonkey Europe UC și Trustpilot A/S, companii ce acționează în calitate de persoane împuternicite oferind servicii de survey-uri și note.
- Whatsapp Ireland Limited, operator de date personale, dacă folosiți serviciul Whatsapp pentru a comunica cu noi. Temeiul legal pentru transferul datelor dumneavoastră personale către ei este consimțământul dumneavoastră, folosind această tehnologie. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultați politica de confidențialitate Whatsapp: https://www.whatsapp.com/legal/privacy-policy-eea.
- ANAF, Biroul de Credit S.A., precum și de către băncile unde aveți conturi/ carduri, în calitate de operatori de date personale.
- Netopia Payments și Europayment Services, companii ce acționează în calitate de operatori de date personale, oferind platformele de plăți cu cardul Netopia și Euplatesc.ro. VIVA CREDIT IFN S.A. nu stochează datele cardului dumneavoastră de debit sau credit.
În scopul desfășurării activităților de marketing și publicitate, VIVA CREDIT IFN S.A. poate prelucra și stoca, pe toata durata de stocare a datelor conform prezentei Politici de confidențialitate, datele personale, obținute în baza formularelor, declarațiilor și documentelor de orice fel depuse, redactate sau completate, necesare pentru a vă contacta cu scopul de a ne promova propriile produse, servicii, precum și de a crește notorietatea brandului.
5. Cât timp păstrăm datele cu caracter personal
Datele dumneavoastră cu caracter personal din cadrul mesajelor vor fi ținute timp de un an de la ultima comunicare, dacă nu sunteți sau nu deveniți clientul nostru.
Datele cu caracter personal care sunt cuprinse în documentele financiar-contabile sau în documente care se anexează documentelor financiar-contabile, vor fi păstrate 10 ani și nu vor fi accesate în niciun alt scop decât scopul legal pentru care sunt arhivate. După 10 ani aceste date vor fi distruse.
Datele dumneavoastră cu caracter personal din cadrul convorbirilor telefonice vor fi ținute timp de opt ani în baza interesului legitim al VIVA CREDIT IFN S.A. de a demonstra corectitudinea răspunsurilor oferite și conform prevederilor legale privind prevenția fraudelor.
Datele dumneavoastră privind activitatea online vor fi ținute pe perioada de viață a cookie-urilor sau până când decideți să ștergeți cookie-urile.
6. Care sunt drepturile dvs.
Dacă aveți motive să credeți că orice date personale pe care le deținem despre dvs. sunt incorecte sau incomplete, aveți dreptul să solicitați să vedeți aceste informații, să le rectificați sau să cereți să fie șterse, să solicitați restricționarea prelucrării sau să vă opuneți prelucrării și de asemenea aveți dreptul la portabilitatea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi vă rugăm să ne contactați la [email protected].
Dacă doriți să înaintați o plângere legată de modul în care v-am procesat datele personale, contactați responsabilul cu protecția datelor la următoarea adresa de e-mail [email protected]. Responsabilul cu protecția datelor va lua legătura cu dumneavoastră pentru a rezolva problema ridicată.
De asemenea, puteți contacta Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter personal la www.dataprotection.ro și puteți depune o plângere la ei.